.

Reviews

Hellspawn magazine

Pieter
Vijf nummers krijgen we te horen en ik moet zeggen dat de band er muzikaal ook zeer sterk op vooruit is gegaan. Hun atmosferische stijl is nog steeds prominent aanwezig, en gelukkig maar want dat is één van de sterke punten van de groep. Vooral “Heading for the unknow” is een ijzersterk nummer en alleen op basis daarvan verdient de groep een deal. Niks dan positief over deze demo, ik hoop alleen ze ooit nog eens live aan het werk te zien.

Mindwiew

BM
Deze band uit Lovendegem bracht twee jaar geleden haar eerste demo uit. De stijl werd destijds door collega GDV omschreven als lichttechnische doom met metal edge en die term is ook voor deze vijftrack demo-cd nog van toepassing, alhoewel het doomgedeelte zeer beperkt is gebleven. “Running Out of Time” vergt wat gewenning omdat het nummer precies ergens halverwege lijkt te beginnen. Voor de rest zit het wel snor met de songs van The Difference. Met een knalproductie zou de groep ongetwijfeld een nog beter resultaat boeken.

Undertow

Bruno Van De Velde
Deze Belgische band zag het daglicht in 1996. Een jaar later namen zij hun eerste demo op en kregen daarop goede reacties van de pers. Nu drie jaar later pakt de groep met een nieuwe Demo-cd uit die vijf nummers bevat. Binnen die drie jaar is deze band veel geëvolueerd en de nummers op deze cd klinken allemaal heel volwassen. The Difference is geen band die je wegblaast als een muziekkaal tornado. De band neemt er zijn voor om alle nummers een speciale sfeer te creëren. De cd start met het nummer “Running out of time”, een up-tempo song met heavy riffs. In “Heading for the unknown” gaat het er wat trager aan toe en daar ligt, naar mijn mening, de sterkte van deze band. De sfeer wordt donker, sinister en melancholiek en de song wordt langzaam tot een climax opgebouwd. Het vierde nummer “Make your choice” is weer up-tempo en een verdomd heavy song. Ook al begeeft The Difference zich meestal in de mid-tempo regionen toch brengen zij hun songs op een manier dat je aan je boxen gekluisterd blijft om te luisteren. De zanger is een man met een krachtige, donkere stem en geeft de songs net dat beetje meer. The Difference is één van de meer getalenteerde bands die zich in België bewegen.

Het Nieuwsblad

Peter Verheecke
Een finaleplaats in het Oost-Vlaams Rockconcours en een nieuwe demo-cd: de Meetjeslandse metalband The Difference kan tevreden terugblikken op 1999. Met de nieuwe titelloze cd die vijf nummers bevat, wil de vijfkoppige groep promotoren en organisatoren overtuigen dat er nog ruimte is voor melodieuze metal. Wie The Difference op zijn podium haalt, krijgt technisch uitgekiende, maar vooral passioneel gebrachte harde rock die een ruim publiek moet kunnen aanspreken.

Home | Band | Live | Albums | Media | Store | Contact | Legal | Facebook | YouTube